Tanzania dagboek 4-9-2009 - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Wim Walraven - WaarBenJij.nu Tanzania dagboek 4-9-2009 - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Wim Walraven - WaarBenJij.nu

Tanzania dagboek 4-9-2009

Door: wimwalraven

Blijf op de hoogte en volg Wim

11 Juni 2011 | Tanzania, Dodoma

Tanzania dagboek 4 september 2009

Vandaag staat de rit naar Ndutu gebied op het progamma.
Dit gebied bevindt zich op de grens van het Serengeti Nationaal Park en de Ngorongoro Conservation area
Als we de lodge naderen komen we in een steeds droger gebied. Een grote stof bende. Als een auto ons passeert kunnen we nauwelijks iets zien door het rond dwarrelende stof
Allemaal vulkanisch stof.

Als we arriveren worden we verwelkomd door Aadje 1 van de mede eigenaressen van deze lodge aan de rand van het Ndutu meer.
We gebruiken de lunch waar we erg veel last hebben van de irritante vliegen.
Na snel wat naar binnen gewerkt te hebben starten we volgende game drive in het meer.
Verrassing is dat het meer drooggevallen is en grote delen spierwit zijn van het zout.
We rijden er dwars doorheen en zien heel dichtbij olifanten die hier naar water zoeken.
Olifanten hebben een groot geheugen en weten moeiteloos het water terug te vinden.
Ze hopen hier op voldoende water als de regentijd weer begint omstreeks oktober november december.
Bij het kampvuur drinken we gezellig een wijntje met andere Nederlanders Tim en Esther die op huwelijks reis blijken te zijn.
Afkomstig uit Maarsen en Breukelen weten we elkaar de nodige verhalen te vertellen.
Terwijl we gezellig bij het kampvuur zitten passeert geheel op zijn gemak een hyena. Hij kijkt ons even hooghartig aan en vervolgt zijn weg op 50 meter afstand.
Tijdens het eten worden we plotseling geattendeerd op 5 katachtige beesten met lange zwart/witte staarten die binnen hoog over de balken lopen.
Het blijken een soort cervet katten te zijn.
Met Aadje blijven we nog een tijdje doorpraten over de heersende droogte.
Men hoopt op voldoende regen in het najaar.
Zodat hier in dit nu drooggevallen meer weer tienduizenden zebra’s , gnoes en antilopen hun water zullen vinden

Onze gids gewapend met lantaarn brengt ons naar ons huisje. Trix controleert extra of de deur wel goed dicht zit.
Welterusten

Wally