Tanzania dagboek 3-9-2009 - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Wim Walraven - WaarBenJij.nu Tanzania dagboek 3-9-2009 - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Wim Walraven - WaarBenJij.nu

Tanzania dagboek 3-9-2009

Door: wimwalraven

Blijf op de hoogte en volg Wim

11 Juni 2011 | Tanzania, Dodoma

Tanzania dagboek 3 september 2009

We beginnen de dag met een ontbijt met vers Afrikaans fruit op het terras.
Daarna beginnen we aan de game drive.
Het gebied hier in het Noordelijk deel van de Serengeti onderscheidt zich met rotspartijen die uit de savanne omhoog steken.
We volgen de waterloop in de hoop kuddes olifanten te vinden en als we een beetje geluk hebben een luipaard.
Het speuren wordt beloond met een grote kudde olifanten met verschillende jongen.
We hebben dit schouwspel al eerder gezien maar deze kolossale beesten blijft fascinerend.
Na een uur gereden te hebben en veel wild gezien te hebben zoals giraffes,hyena’s,vossen,dik diks, antilopen, steenbokken , zebra’s, buffels enz. rijden we richting Keniase grens.
In dit grensgebied zijn de Massai heer en meester met hun kuddes.
In dit gebied vindt de grote trek plaats van Tanzania naar Kenia’s grondgebied.
Als er geen voldoende voedsel meer is gaan de gnoes , zebra’s en antilopen op trek naar nieuwe weidegebieden.
Hun aantal wordt geschat op 4.000.000 diverse dieren die aan de trek deelnemen.
1 keer heen en weer terug.
Maar nu lijkt door de klimatologische verandering het weer van slag te zijn.
In beide gebieden is nu grote droogte. Dat brengt grote problemen voor de dieren met zich mee.
Een verrekijker hebben we niet nodig we zien duizenden zebra’s,buffels en gnoes hier grazen.
We overschrijden even illegaal de grens naar Kenia en maken een foto van de grenspaal.
Met de verrekijker zien we de kuddes van de Massai aan de Keniase kant.

Thuis gekomen heb ik nog even geinternet en smakelijk gegeten.
Op de terugweg naar het tenthuis wordt ons pad geblokkeerd door 2 wilde buffels die niet van zins zijn om voor ons te wijken.
Hun horens steken gevaarlijk vooruit.
Onze gids voor deze avond gooit een paar stenen naar ze waarna ze zich uit de voeten maken.
Dat was wel even schrikken.
In de verte horen we de bavianen krijsen.
Dus snel naar binnen en de deur op slot.
Douchen en naar bed.
Midden in de nacht maakt Trix me wakker met de waarschuwing dat er een pofadder in de kamer zit.
Wally lampenkatoen moet onder het bed kijken.
Nee niets te zien. Nog even met de lantaarn rond geschenen.
Zou ik het dan toch gedroomd hebben zegt ze.
We vallen weer in slaap en de volgende morgen om 8 uur worden we gewekt met een vrolijk Jambo en het gegrom van de nijlpaarden in de poel.

Wally