Tanzania dagboek 10-9-2009 - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Wim Walraven - WaarBenJij.nu Tanzania dagboek 10-9-2009 - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Wim Walraven - WaarBenJij.nu

Tanzania dagboek 10-9-2009

Door: wimwalraven

Blijf op de hoogte en volg Wim

11 Juni 2011 | Tanzania, Dodoma

Tanzania dagboek 10 september 2009.

Vandaag is de laatste dag van onze Tanzania safari.
Wat vliegt de tijd snel , wat hebben we veel beleefd en gezien op onze avonturenreis.
8.30 Staan we start klaar voor vertrek. We zeggen iedereen vaarwel en vetrekken richting Arusha waar we in de coffee lodge nog een lunch zullen gebruiken voordat we per vliegtuig naar Zanzibar zullen vertrekken.

Na 10 minuten vertrek uit de Tarangeri lodge zien we plotseling zomaar een mannetjes leeuw lopen.

Die gids van gisteren avond die ons thuis moest brengen was dus geen part of the marketing.
In deze lodge hadden ze ook op veel plaatsten auto wielen in de bomen hangen met een staaf om op te slaan bij onraad en om de wilde dieren zonder hen kwaad te doen te verdrijven.
We hobbelen verder op de ribbel weg. De ribbels in de weg kun je vergelijken met ; zoals in Nederland op sommige plaatsen bij een verkeerslicht veel ribbels zijn.
Maar hier kan het dan vele kilometers duren
Na alle formaliteiten vervuld te hebben bij het verlaten van het Tarangeri reservaat rijden we op een echte asfaltweg richting Arusha.
Dat betekent einde Afrikaanse massage.

We rijden door armoedige dorpjes en gehuchten waar schraalhans keukenmeester is.
In de coffee lodge genieten we van een uitgebreide lunch.
Vervolgens rijden we richting vliegveld Arusha .
Na een chaotische incheck en chaotische veiligheidscontrole belanden we dan eindelijk bij het wit/groene vliegtuig van Precision air.
Al snel hebben we een plaatsje gevonden in een soort Fokker Friendship propeller machine.
Na een voortreffelijke vlucht landen we Zanzibar airport. Waar gelijk een schermutseling ontstaat wie onze koffers draagt.
Ik heb snel zelf een trolley gepakt en zelf voor de afhandeling gezorgd.

Ali staat op ons te wachten en brengt ons naar het taxibusje om ons vervolgens naar het resort
Ras Nungwi te brengen.
In tegenstelling tot het vaste land rijden we op een keurige asfaltweg richting het Noorden van Zanzibar.
Wat ik onderweg zie in de dorpen en gehuchten tart elke beschrijving.
Van grote eenvoud tot bittere armoede. En dan heb ik het nog niet eens over de paadjes met huizen die achter de doorgaande weg liggen.
Zanzibar is voor 98 % Islamitisch
Dus vrouwen dragen allen een hoofddoek en de mannen een soort wit kalotje.
De oorsprong van het eiland is Arabisch die voor een groot deel de slavenhandel in handen hadden.
Momenteel zijn de bronnen van inkomsten : de specerijen,kokosnoten en toerisme.

Na weer een hobbel weg komen we aan in ons resort dat direct op het strand gelegen is.
We worden naar ons rondavel huis gebracht met een prachtig uitzicht op de azuur blauwe Indische Oceaan.
We genieten even na van de reis op ons terrasje met een versnapering .

Op het terras direct aan zee genieten we nog lang van de zwoele avond en de geluiden van de branding van de Indische Oceaan.
Wat is het leven toch mooi.

Wally