Tanzania dagboek 2-9-2009 - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Wim Walraven - WaarBenJij.nu Tanzania dagboek 2-9-2009 - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Wim Walraven - WaarBenJij.nu

Tanzania dagboek 2-9-2009

Door: wimwalraven

Blijf op de hoogte en volg Wim

11 Juni 2011 | Tanzania, Dodoma

Tanzania dagboek 2 september 2009

De jeep met Moison zal ons vandaag naar de migration camp lodge brengen.
Het ligt in het Noordelijk gedeelte van de Serengeti.
Daar hopen we wilde honden, arenden, lammergieren en misschien nog een klein deel van de grote trek van 4.000.000 dieren mee te maken.
We zijn benieuwd
Na een uur Afrikaanse massage gehad te hebben op de kiezelweg in de jeep kruist een kudde olifanten met 2 jongen ons pad.
Uit het dak van de jeep hebben we een schitterend uitzicht op de hele kudde.
De leider , is altijd een vrouwtje, de rest volgt gedwee.
Links van de weg 3 giraffen die hun nek uistrekken naar verse blaadjes.
We vervolgen onze weg want we moeten nog enige kilometers draaien voordat we in het Noorden van de Serengeti zijn.
Moeder struisvogel stapt parmantig rond zonder dat iemand haar durft te naderen.
Grote rotspartijen rijzen uit het landschap op.
Een vrolijke Zuid afrikaan verwelkomt met een baaje welkom in de migration camp lodge.
Eerst wat drinken en een verfrissingdoekje doet wonderen.
We bewonderen het hoofdgebouw met het fraaie uitzicht en niet te vergeten de smaakvolle Afrikaanse inrichting.
We zakken diep in de kussens weg om even weg te dromen.
2 Dragers begeleiden ons naar onze tent bungalow. Na het openen van de deuren kijken we in het rond.
Het is wel even wennen
De bungalowtent biedt een prachtig uitzicht op de savanne met rotspartijen.
De tent bungalow is voorzien van een veranda rondom het hele huis.
De openslaande deuren en voordeur zijn geheel van hout.
Een zeer ruime kamer met een ruim bed.
We zakken even weg in het leren bankstel.
Het begrip tent is bij dit bouwsel niet helemaal op zijn plaats.
Door het gaas komt een verfrissende wind de kamer in waaien.
Als we op de veranda zitten komen Mr en Mrs. Piggy ons gezelschap houden in het gras voor ons.
Een soort reuzen cavia’s zijn hier bij tientallen te vinden.
Een diep bas geluid en geschreeuw horen we voortdurend bij ons huisje .het blijken de nijlpaarden te zijn die in een poel wonen hier niet ver vandaan.
Een gids brengt ons naar het hoofdgebouw waar we de maaltijd gebruiken met op de achtergrond de bas geluiden van de nijlpaarden.
Intussen verslik ik me nog even in een pineapple.
Na veel geproest stuur ik jullie de vorige dagboeken.
Het wordt intussen een hele lijst.
Verschillende abonnees vragen meer meer.
Tjonge Tjonge Harry Mulish (Eric Hulzenbosch zou zeggen nooit van gehoord) schrijft een dunne pocket in 3 jaar.
Ik moet alles in 1 avond in elkaar flansen.
Maar ik doe mijn best
Hier is in ieder geval internet en 24 uur stroom wat een luxe is
Alles is verstuurd tot van daag
Check het nog even svp
We nemen een warme douche in de bush en morgen is het weer een nieuwe dag
Wally..